Kilka słów o kultowym Land Roverze

Pierwszy słynny SUV znanej marki Land Rover, mowa o modelu Freelander I zasłynął w Europie kilkanaście lat temu. Układanie parkietu Warszawa. Nie zyskał dobrej opinii w oczach znawców motoryzacji, gdyż z czasem okazało się, że jego awaryjność jest bardzo duża. Niedoceniany model spowodował, że koncern zaczął pracę nad udoskonalaniem go i tworzeniem nowej wersji, która zachwyci odbiorców. Tak Powstał Freelander II.

Układanie parkietu Warszawa
http://vipparkiet.pl/ukladanie/
Ułożymy parkiet idealny dla Twojego wnętrza.
Odwiedź nasz salon VIP Parkiet w Warszawie.

Freelander II

Nowoczesny wysokoprężny silnik miał znacznie poprawić dynamikę jazdy i ekonomiczność. Niestety w rzeczywistości nie miało to odbicia. Nowy model SUV-a traktowany był jako doskonałe rodzinne auto, którym komfortowo jeździ się na rodzinne wycieczki, a nie jako faktyczną potężną terenówkę na każde warunki. Oczywiście możliwości tegoż modelu są imponujące w porównaniu z konkurentami, bo model idealnie sprawdza się do ciągnięcia dużych przyczep, motorówek itp. W porównaniu z poprzednikiem wypada i tak znacznie lepiej. Nie da się ukryć, że Freelander ma różne oblicza od najprostszego wyposażenia wersji E, gdzie kierowcy mieli do dyspozycji manualną klimatyzację, zwykłą tapicerkę z materiału po bogatsze wyposażenie HSE, gdzie dominowała już skórzana tapicerka i drewniane detale. Ciekawostką jest fakt, że można spotkać się z terenówkami Land Rovera z napędem tylko na sam przód. Większość ma niezawodny napęd 4 × 4 i takie wersje są najbardziej pożądane.

Niezawodny Land Rover

Po latach modernizacji z czystym sumieniem można powiedzieć, że drugie dziecko Land Rovera, czyli Freelander II jest najmniej zawodną terenówką marki. Solidna konstrukcja podwozia, nadwozia, a także dobry silnik Diesla 2,2 pozwala na naprawdę duże osiągi, bo auto ma moc do 190 KM. Awaryjny jest niestety wałek rozrządu, lecz jest to jedyna kwestia, na którą narzekają posiadacze tego SUV-a. Dużym obciążeniem portfela jest też sama wymiana oleju, która kosztuje około tysiąca złotych. Dobrze, że taka czynność wykonywana jest co 240 tys. km. W opinii wielu mechaników, którzy zajmują się serwisowaniem terenówek Land Rovera, są to auta niezawodne, nawet jeśli zakupione są jako używane. Oczywiście wtedy należy dokonać szczegółowego przeglądu, który umożliwi jeszcze niejedną przygodę na bezdrożach.

Jeśli chodzi o SUV-y z silnikiem benzynowym, warto o decyzję tylko na najnowsze roczniki. Są niestety bardzo kosztowne, bo sięgają nawet 90 000zł, a w dodatku mają duże spalanie. Zwykła jazda po mieście może pochłonąć nawet 180 l/100 km przy silniku 2.OT/240 KM. Starsze silniki 3,2 R6 o mocy 233 KM trudno spotkać na rynku, więc jeśli już inwestować w dobrą jakościowo terenówkę to Land Rover Freelander II będzie idealnym rozwiązaniem dla każdego miłośnika mocnych wrażeń.

Każdy, kto choć raz miał przyjemność siedzieć za kierownicą tego niezawodnego SUV-a z napędem 4 × 4 przekonał się, że połączenie stylu, elegancji, komfortu jazdy, a przy tym dużych osiągów oferuje tylko ponadczasowa marka Land Rover – lider wśród terenówek.

Podobne wpisy