Kosztowny serwis Land Rovera

Słynna na całym świecie marka Land Rover ma do zaoferowania naprawę dobre terenówki, które są idealnym rozwiązaniem, jeśli kocha się napęd 4 × 4 i wycieczki po trudnym terenie. Te sprawdzą się nie tylko na polnych bezdrożach. Do wyboru jest kilka modeli od kultowego Defendera przez Discovery po kilka odsłon Freelandera. Oczywiście w każdym z tych SUV-ów wraz z upływem czasu zastosowane zostały nowe rozwiązania jak na przykład modyfikacje wnętrza. Charakter i agresywny wygląd pozostał bez zmian.

Freelander II

Sugerując się opinią mechaników zajmujących się naprawą terenówek tej kultowej marki, na szczególne zainteresowanie zasługuje najnowsza wersja Freelander II. Jest to solidny samochód i co ważne jeden z najmniej awaryjnych marki Land Rover. Dużą zasługą tak pozytywnych rekomendacji jest zastosowanie niezawodnego francuskiego diesla 2,2 o bardzo dużej mocy sięgającej od 140 nawet do 190 KM, którego jedynym słabym punktem jest możliwość uszkodzenia się wałka rozrządu. Koszt jego naprawy mały nie jest, lecz taka awaria nie zdarza się często. Nie da się ukryć, że niesmak Land Rovera po wcześniejszych niezbyt udanych wersjach został zrekompensowany właśnie tym modelem, bo zyskał on miano najlepszego pod względem wytrzymałości. Niektóre z napraw mogą wyczyścić portfel. Sama wymiana oleju w tak dużym silniku, czyli 7 l wraz z filtrami może kosztować nawet tysiąc złotych, co dla przeciętnego kierowcy jest ogromnym wydatkiem, lecz taką czynność dokonuje się po przejechaniu 240 tysięcy kilometrów.

Cena Freelandera II jest bardzo wysoka, bo modele z 2012 kosztują nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jak widać terenówka ta nie jest dla Polaka zarabiającego najniższą krajową, bo miesięczna eksploatacja SUV-a wyniesie więcej niż zarobki. Ciekawostką dla fanów motoryzacji będzie na pewno fakt, iż mimo że ta terenówka występuje w różnych wersjach mocy, wystarczy tylko zmiana oprogramowania, by SUV zyskał dodatkowe konie mechaniczne. Koszty nowego software-u to dodatkowe dwa tysiące złotych, jednak czego się nie robi dla adrenaliny. Bardzo często ten rodzaj silnika łączony jest z „automatami” japońskiej marki, które nie klasyfikują się na wysokim poziomie, jednak w przypadku Land Rovera nie można powiedzieć, że są awaryjne, a wręcz przeciwnie. Na szczególną uwagę zasługują też motory benzynowe 2.OT o dużej mocy, bo 240 KM, które mimo tego, że mają duże osiągi na 100 km, są w stanie spalić, nawet 180 l paliwa. Nie są więc zbyt ekonomiczne, choć nie można powiedzieć, że nie cieszą się zainteresowaniem, właśnie dzięki takiej mocy.

Podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc, każdy kierowca, który decyduje się na zakup SUV-a bez względu czy będzie to Land Rover, czy konkurencyjny model musi liczyć się ze sporymi wydatkami. Utrzymanie terenówki, bieżące naprawy i częste wizyty na stacjach paliw są nieodłącznym elementem tych gigantów bezdroży, ale patrząc na ogromne zainteresowanie, zwłaszcza Freelander II można stwierdzić, że mimo ceny budzi on ogromne emocje i jest najchętniej wybieranym SUV-em nie tylko w Polsce, lecz również w Europie.

Podobne wpisy: